Felanmälan Com Hem

Sidan senast uppdaterad: 19 september, 2022

Tele2 kundservice når du via telefonnummer 90222
Kundservices öppettider är:
Vardagar 08:00 – 21:00
Helger: 09:00 – 18:00

För att hantera kundservice via Tele2 hemsida (felanmälan, egen felsökning, driftsinformation, installationsmanualer) måste man logga in på Mina Sidor.
Tele2 hemsida (logga in genom att klicka i övre högra hörnet)

Bra att känna till när du kontaktar Tele2:
Det måste vara personen som står skriven på avtalet som ringer ifall ändringar skall göras i utbudet.

Ha ditt kundnummer redo för snabbare service.
Kundnummer finner du på din faktura under rubriken betalningsuppgifter.

Vid support för din fiberanslutning kan vissa frågor om din mediaomvandlare vara aktuell.

Den mediaomvandlare som används i Spånlöts Samfällighet är modell CTS 3106

mediaomvandlare_ctx3106

På mediaomvandlaren finns 8 lampor som indikerar status.
Power: Indikerar att mediaomvandlaren är strömsatt.
Status: Status för omvandlaren.
WAN: Visar status för fiberanslutningen.
LAN 1 – 5: visar status för mediaomvandlarens portar.
Mediaomvandlaren har 5 portar att ansluta utrustning i.
Man kan ansluta alla tjänster i alla portar, så kallad freeseating.