Felanmälan Com Hem

Sidan senast uppdaterad: 26 mars, 2018

Com Hem kundservice når du via telefonnummer 90222
Kundservices öppettider är:
Vardagar 08:00 – 21:00
Helger: 09:00 – 18:00

På Com Hems hemsida kan även en enklare felsökning göras, om du inte kommer fram till en lösning leder det vidare till ett formulär för felanmälan.
Felsökning

Det går även bra att maila en fråga via formulär på Com Hems hemsida.
Formulär

På Com Hems hemsida finns en interaktiv installationsguide du kan använda som hjälpmedel när din utrustning ska anslutas till fibernätet.
Installationsguide

Om du upplever ett problem med din tjänst kan det vara en bra idé att kontrollera driftinformation på comhem.se
Driftinformation

Bra att känna till när du kontaktar Com Hem:
Ha ditt kundnummer redo för snabbare service.
Kundnummer finner du på din faktura under rubriken betalningsuppgifter.
Det måste vara personen som står skriven på avtalet som ringer ifall ändringar skall göras i utbudet.

Vid support för din fiberanslutning kan vissa frågor om din mediaomvandlare vara aktuell.

Den mediaomvandlare som används i Spånlöts Samfällighet är modell CTS 3106

mediaomvandlare_ctx3106

På mediaomvandlaren finns 8 lampor som indikerar status.
Power: Indikerar att mediaomvandlaren är strömsatt.
Status: Status för omvandlaren.
WAN: Visar status för fiberanslutningen.
LAN 1 – 5: visar status för mediaomvandlarens portar.
Mediaomvandlaren har 5 portar att ansluta utrustning i.
Man kan ansluta alla tjänster i alla portar, så kallad freeseating.